Vážení zákonní zástupci,
Vzhledem k vyhlášení Krizových opatření o omezení provozu škol a školských zařízení od 14. října do 1. listopadu najdete ZDE, zahajujeme s platností od 14.10.2020 do 23.10.2020 distanční vzdělávání. Dále platí opatření, že od 26. 10. 2020 0:00 hod. do 27. 10. se zakazuje osobní přítomnost žáků na vzdělávání. V těchto dvou dnech nebude povinné distanční vzdělávání, jedná se o dny volna.
Na základě novelizace školského zákona č. 561/2004 Sb. Zákonem č. 349/2020 Sb. vydaného 24. 8. 2020 s platností od 25. 8. 2020 dle § 184a se zavádí:
- Povinnost školy ve vymezených mimořádných situacích zajistit vzdělávání distančním způsobem.
- Je stanovena povinnost žáků se tímto způsobem vzdělávat.
- Vzhledem ke stanovené povinnosti pro žáky – účastnit se distanční výuky je nutné, stejně jako při klasickém prezenčním vyučování ve škole, každou neúčast žáka při distanční výuce omlouvat dle pravidel stanovených ve článku 6 Školního řádu „Podmínky pro omlouvání a uvolňování žáků z vyučování“.
- V případě, že žák nedisponuje ICT technikou, škola má omezený počtem notebooků k zapůjčení.
- V případě, že má rodina problémy s připojením, je nutné aby zákonní zástupci s TU a vyučujícími projednali náhradní způsoby zadávání, odevzdávání úkolů a konzultací.
Pravidla pro distanční výuku v Základní škole Praha-Kolovraty
Formy distanční výuky:
- synchronní výuka
- Učitel je propojen s žáky prostřednictvím komunikační platformy Google Meet.
- Třída je rozdělena do skupinek. Každá skupinka má jasně stanovené časy připojení.
- Skupina v čase určeným závazným rozvrhem distanční výuky pracuje pod vedením učitele na stejném/podobném úkolu.
- Rozvrh časů připojení bude během dneška zveřejněn na webových stránkách v záložkách jednotlivých tříd.
- asynchronní výuka
- Žáci pracují v jimi zvoleném čase vlastním tempem na jim zadaných úkolech a společně se v on-line prostoru nepotkávají.
- Využívána pro tento druh práce bude zejména platforma Google Classroom k zadávání a odevzdávání úkolů, emailová komunikace prostřednictvím Google účtů žáků a emailových adres zákonných zástupců (u žáků 1. ročníků), webových stránek tříd a dále podpůrně využijeme vzdělávací portály.
Každý žák a pedagogický zaměstnanec školy má zřízen účet na doméně zskolovraty.cz. Pouze prostřednictvím tohoto účtu je možné využívat služby G-Suite (Classroom, Disk, Dokumenty). Zřizování a správu účtů zajišťuje lokální administrátor domény. Přihlašovací údaje žáka obdrží žák i jeho zákonný zástupce dne 13.10.2020 v obálce od TU.
Minimální rozsah synchronní výuky
Roč. | M | ČJ | AJ | Komunikační setkání | Individ. konzultace, individuální čtení | Ostatní předměty |
1. | 1x 20 min/skupinky po 5-7 ž. | 1x 20 min/skupinky po 5-7 ž. | 2x 20 min/ skupinky po 5-7 ž. | dle individuálních potřeb jednotlivých žáků | Prvouka v rámci komunikačního setkání | |
2. | 2 x 25 min/skupinky po 7 -10 ž. | 2x 25 min/skupinky po 7-10 ž. | 1x 25 min/skupinky po 7-10 ž. | 1 x 30 min/ skupinky po 17-10 ž. | dle individuálních potřeb jednotlivých žáků | Prvouka v rámci komunikačního setkání |
3. | 2x 30 min/skupinky po 7-10 ž. | 2x 30 min/skupinky po 7-10 ž. | 2x 30 min/skupinky po 7-10 ž. | 1x 30 min/skupinky po 7-10 ž. | dle individuálních potřeb jednotlivých žáků | Prvouka v rámci komunikačního setkání |
4. | 3×30 min/skupinky po 10 -12 ž. | 3×30 min/ skupinky po 10-12 ž. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 1×30 min/skupinky po 10-12 ž. | Konzultace ve stanovený den od do – dobrovolné připojování | VL, PŘ
1x 30 min/ skup. po 10 ž. |
5. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 1×30 min/skupinky po 10-12 ž. | Konzultace ve stanovený den od do – dobrovolné připojování | VL, PŘ
1x 30 min/ skup. po 10 ž. |
6. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 3×30 min/skupinky po 10-12 ž. | 1×30 min/skupinky po 10-12 ž. | Konzultace ve stanovený den od do – dobrovolné připojování | 1×30 min/ skup. po 10-12 ž.
F, Dě, Ze, Př |