Vážení rodiče, milé děti,
„hra na školu“ proběhne v termínech:
1. setkání 12. 6. 2024 v 17. 00 hodin – rodiče, děti, paní učitelka
2. setkání 19. 6. 2024 v 17. 00 hodin – děti, paní učitelka
Místo: budova školy K Poště 450/7
Co s sebou: pouze přezůvky pro děti, vše ostatní pro vás máme připraveno.
Moc se na vás těšíme.
ROZHODNUTÍ
o přijetí žáků k základnímu vzdělávání od školního roku 2024/25
Základní škola Praha-Kolovraty, jako věcně a místně příslušný správní orgán ve smyslu ustanovení § 46, § 165 odst. 2 písm. e) a § 183 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, prostřednictvím ředitelky školy rozhodla, že vyhovuje žádosti o přijetí do prvního ročníku základního vzdělávání v Základní škole Praha-Kolovraty od školního roku 2024/25 dětí s registračním číslem viz níže.
Poučení: Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů od jeho obdržení (zveřejnění). Odvolání se podává prostřednictvím Základní školy Praha-Kolovraty, k Magistrátu hl. města Prahy – odboru školství.
reg. č. | reg. č. | reg. č. | |||
1. | FINJT | 25. | KQCKY | 49. | L08T4 |
2. | S9ZUG | 26. | O2UCF | 50. | HCV5U |
3. | 8N7KO | 27. | B4J6Z | 51. | WV1ZM |
4. | LFA1V | 28. | KPBSV | 52. | RZ3VK |
5. | 50TJF | 29. | BVFV9 | 53. | OLBLF |
6. | H56VK | 30. | CLBZN | 54. | 5U97U |
7. | 0A3VA | 31. | GSPNL | 55. | 52XH0 |
8. | CDCZ0 | 32. | EZFQT | 56. | Q3YC7 |
9. | UUL8X | 33. | G5WVK | 57. | 28JNU |
10. | G5D1S | 34. | CUC3X | 58. | BJ0Z8 |
11. | ZW19Z | 35. | 5LHUX | 59. | PLKWK |
12. | YD96H | 36. | KEDNC | 60. | 1EZ4R |
13. | BQ3UT | 37. | LD26E | 61. | 11CR3 |
14. | R65S2 | 38. | H814Q | 62. | BHY2Q |
15. | BAY3Z | 39. | 5SL3O | 63. | M5K2R |
16. | 4IIQC | 40. | 13Q2Y | 64. | 9JBVF |
17. | 6E5Y1 | 41. | EXPUQ | 65. | 4ES2D |
18. | 8L1DR | 42. | YPT6L | 66. | MJC7U |
19. | XIIML | 43. | XHEON | 67. | 99IFL |
20. | D7H4G | 44. | 5B775 | 68. | UH2LF |
21. | T8823 | 45. | T0FJA | 69. | YLBR2 |
22. | GIW5V | 46. | XDJQH | 70. | V371A |
23. | CEMID | 47. | IEGNA | 71. | 53VQL |
24. | 36RZL | 48. | QOAZG |
V Praze dne 30. dubna 2024
Mgr. Vladimíra Reinerová
ředitelka školy
Kritéria Základní školy Praha-Kolovraty pro přijímání žáků do 1. ročníku základního vzdělávání ve školním roce 2024/25
Ředitelka Základní školy Praha-Kolovraty stanovuje tato kritéria pro přijímání žáků do 1. ročníku základního vzdělávání pro školní rok 2024/25:
- Dítě s místem trvalého pobytu, v případě cizinců s místem pobytu, v městské části Praha-Kolovraty nebo Praha-Nedvězí.
- Dítě s místem trvalého pobytu, v případě cizinců s místem pobytu, v jiné městské části, jehož sourozenec se v již základní škole Praha-Kolovraty vzdělává.
- Dítě s místem trvalého pobytu, v případě cizinců s místem pobytu, v jiné městské části.
- Dítě s místem trvalého pobytu, v případě cizinců s místem pobytu, mimo hlavní město Praha.
V případě, že v jednom z kritérií, vyjma kritéria č. 1, nebude možno přijmout všechny uchazeče splňující dané kritérium, bude provedeno losování. K losování dojde mezi všemi uchazeči, kteří dané kritérium splňují. Losování proběhne za účasti ředitelky školy, zástupce zřizovatele školy a zástupce školské rady.
Platnost kritérií: od 4. března 2024
Podrobné informace k zápisu:
Zápis do 1. tříd pro školní rok 2024/25
KDY: 9. 4. – 10. 4. 2024 vždy od 14.00 hod. dle registrovaného času
KDE: Budova školy Mírová 57/47
Počet dětí, které je možné (s ohledem na kapacitu školy) pro školní rok 2024/2025 přijmout do 1. tříd: 72
K zápisu je nutné se zaregistrovat přes registrační systém Online zápis do školy, který bude otevřen od 20. března 2024 od 00.00 hod. do 8. dubna 2024 do 23.59 hod.
Odkaz na vyplnění žádosti: Zápis online
Fáze zápisu
Neformální část: cílem neformální (motivační) části je motivovat dítě pro školní docházku, představit mu školu jako příjemné a bezpečné prostředí, kterého není třeba se obávat. V rámci neformálních aktivit dochází k orientačnímu posouzení školní připravenosti dítěte a k informování zákonného zástupce, jak může do doby zahájení povinné školní docházky pomoci dítěti v jeho dalším rozvoji. Účast na této části zápisu je dobrovolná.
Formální část: v průběhu formální části zápisu zákonný zástupce dítěte požádá o zápis dítěte k plnění povinné školní docházky.
- Zákonný zástupce odevzdá vyplněnou žádost o přijetí k PŠD. ZDE
- V případě, že žádá o odklad povinné školní docházky dítěte, odevzdá žádost o odklad PŠD ZDE včetně doporučení školského poradenského zařízení a odborného lékaře či klinického psychologa. Pokud zákonný zástupce nedoloží obě doporučení zároveň s žádostí o odklad, dokládá také žádost o přijetí k PŠD a bude vyzván k dodatečnému doložení dokumentů potřebných k odkladu.
- Legitimuje se platným OP a předloží rodný list dítěte (dle § 36 odst. 4 správního řádu)
- Cizí státní příslušníci předloží doklad o trvalém/přechodném pobytu.
- Zákonný zástupce obdrží registrační číslo dítěte (unikátní kód). Seznam registračních čísel přijatých dětí bude vyvěšen na webových stránkách školy do 14 dnů po posledním dnu možnosti podání žádosti. Rozhodnutí v listinné podobě vydáváme pouze na vyžádání.
Informace, jak mohou zákonní zástupci do doby zahájení školní docházky dítěti pomoci v jeho dalším rozvoji, naleznete níže (Informace pro rodiče a Desatero předškoláka)
Zákonné zástupce (dále jen rodiče) upozorňujeme, že na základě zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, mají rodiče právo zastupovat dítě při právních jednáních, ke kterým není právně způsobilé. Rodiče jsou povinni si vzájemně sdělit vše podstatné, co se týká dítěte a jeho zájmů. Při právním jednání vůči dítěti, které není způsobilé ve věci samostatně právně jednat, postačí k jednání jen jeden z rodičů jako zákonný zástupce dítěte, který bude jednat s třetí stranou (školou). Jedná-li jeden z rodičů v záležitosti dítěte sám vůči třetí osobě (škole), tak ta je v dobré víře, má se za to, že jedná se souhlasem druhého rodiče.
Věk dítěte | |
6 let k 31.8.2024 |
|
5 let k 31. 8. 2024 | Pokud je dítě přiměřeně duševně a tělesně vyspělé, může být přijato, pokud zákonný zástupce dítěte doloží příslušná vyjádření:
|
Mgr. Vladimíra Reinerová
ředitelka školy
Hra na školu
Vážení rodiče, milé děti, naše tradiční „hra na školu“ proběhne následujícím způsobem:
Termíny:
1. setkání 12.6.2024 v 17.00 hodin – rodiče, děti, paní učitelka
2. setkání 19.6.2024 v 17.00 hodin – děti, paní učitelka
Místo: budova školy K Poště 450/7
Co s sebou: pouze přezůvky pro děti, vše ostatní pro vás máme připraveno
Moc se na vás těšíme 🙂
Informace pro rodiče budoucích prvňáčků
Koncepce ZŠ Kolovraty
Vzdělávání v Základní škole Praha- Kolovraty probíhá dle školního vzdělávacího programu KOPR. Motivační název školního vzdělávacího programu „KOPR“ byl vytvořen ze dvou slov – komunikace a prevence. Tyto dvě oblasti jsou stěžejními a tradičními vzdělávacími oblastmi školy. Po provedených analýzách podmínek školy, jejích specifik, potřeb žáků a požadavků rodičů bylo zaměření školy rozděleno do čtyř priorit:
- poskytovat kvalitní základní vzdělání zaměřené na schopnost řešit úkoly samostatně i v týmu,
- vytvořit podmínky pro individuální přístup ke všem žákům,
- spolupracovat se sdruženími v obci na bohaté nabídce mimoškolních aktivit a zapojení žáků do dění v obci (tato spolupráce má dvojí efekt, žáci získají vztah ke svému bydlišti a zároveň se rozvíjí program prevence rizikového chování),
- rozvíjet komunikační dovednosti žáků v mateřském jazyce, v cizím jazyce, v informačních a komunikačních technologiích a v sociálních vztazích. K naplnění těchto cílů napomáhá mimo jiné preventivní program školy a vyučovací předmět komunikační dovednosti.
Koncepce vzdělávání v 1. třídách
ČTENÍ
Primárně se číst učíme analyticko-syntetickou metodou (po slabikách), ale respektujeme potřeby každého dítěte. V praxi to znamená, že pokud dítěti tato metoda nevyhovuje, využíváme genetickou metodu (po písmenkách) nebo hledáme jinou cestu, jak dítěti pomoci. Zatím se naučil číst každý :-).
Jak můžete pomoci:
- Seznámit děti se základními českými pohádkami (Karkulka, Smolíček, O perníkové chaloupce,…). Je na nich postavena výuka v českém jazyce, prvouce, často se zmiňují i v matematice.
- Formou hry učit rozeznávat první a poslední písmeno ve slově.
- Rozvíjet řeč – hodně si s dětmi povídat, intenzivně pracovat na odstranění případných logopedických vad.
PSANÍ
V současnosti existují dvě metody psaní – vázané písmo a nevázané písmo Comenia Script. Každé z nich má své přívržence a odpůrce, svá pro a proti. Po pěti letech zkušebního vyučování písma Comenia Script se naše škola rozhodla vyučovat toto písmo ve všech prvních ročnících počínaje školním rokem 2024/2025. I když naši nejmladší žáci nebudou umět klasickým vázaným písmem psát, budeme klást důraz na to, aby jej uměli přečíst.
Jak můžete pomoci:
- Důsledně dbát na správné držení tužky.
- Uvolňovat ruku kreslením na malé i velké plochy.
- Posilovat jemnou motoriku hrou s malými částečkami (lego, mozaiky…).
MATEMATIKA
Vyučujeme tradiční matematiku, kterou doplňujeme o prvky z jiných koncepcí, zvláště pana prof. Hejného. Přechod na výuku výhradně „metodou Hejný“ neplánujeme. Respektujeme individuální předpoklady a péči mají jak žáci nadaní, tak žáci z opačné strany spektra.
Jak můžete pomoci:
- Počítání předmětů do 10 po jedné.
- Znalost základních barev.
- Orientace v rovině a prostoru – nahoře, dole, uprostřed, vpravo, vlevo
- Pořadí – první, poslední, hned před, před, hned za….
SOCIÁLNÍ DOVEDNOSTI
U žáka první třídy se předpokládají za zvládnuté
- základní návyky hygieny (vysmrkat se, umýt ruce, samostatné používání WC…)
- základní sebeobsluha (obléct se, obout, poznat své věci, zavázat si tkaničky..)
- základy slušného chování (vykání dospělým, pozdravit, poděkovat, chování k vrstevníkům)
- respektování pokynů pedagogických pracovníků, což je velmi důležité pro bezpečnost všech žáků a průběh vyučování ve velké skupině třídy.
HODNOCENÍ
Má především motivační ráz. První měsíce se hodnotí především symboly (razítka, obrázky). Později se přechází na známkování, především jedničky. Pokud bude mít dítě jakýkoliv problém, bude Vás kontaktovat paní učitelka, určitě se to nepozná podle pětek. Chceme, aby děti chodily do školy rády.
DOMÁCÍ ÚKOLY
Podpora rodiny je v první třídě velmi důležitá, především proto, že se zakládají pracovní návyky. Aby dítě zvládlo čtenářské dovednosti, potřebuje každý den číst a na tak důkladné individuální procvičování není ve škole prostor. Po dohodě s rodiči dále zadáváme drobné úkoly z matematiky či psaní. V pátek a na prázdniny se domácí úkoly nedávají.
Co říci na závěr?
Každé dítě je pro nás jedinečné a stejně důležité. Pokud má Vaše dítě jakýkoliv problém, který by mohl komplikovat průběh jeho vzdělávání, prosím, dejte nám svou důvěru a informujte nás předem. Máme stejný zájem a cíl – spokojené a vzdělané dítě, které v životě obstojí.
Společně to zvládneme. 🙂
Další informace o škole
Školní družina
Má dostatečnou kapacitu k uspokojení všech žádostí. Školní družina je určena pro žáky 1. – 4. ročníků. Oddělení školní družiny jsou umístěny v budovách K Poště a Albíny Hochové, k činnostem je využíváno hřiště a jurta. Přihlašování dětí do školní družiny proběhne v průběhu června online přes registrační systém umístěný na webových stránkách školy.
Školní jídelna
Přihlašování a odhlašování obědů probíhá přes registrační systém umístěný na webových stránkách školy. Veškeré informace naleznete v záložce „jídelna“.
Prostorové podmínky
Činnost školy probíhá v budovách na ul. Mírová, K Poště a Albíny Hochové. Třídy z horních budov docházejí na výuku TV do budovy Mírová, z tohoto důvodu je nastavena v rozvrhu hodin vždy 2 hodiny za sebou.
Počty žáků ve třídě
Snažíme se zachovat optimální počet žáků ve třídách, tedy do 25 žáků. Ve třídách s asistentem pedagoga do 20 žáků.
Výuka plavání
Výukou plavání projde v průběhu 1. stupně každý žák v časové dotaci 2 x 20 hodin.
Kroužky
Snažíme se o pestrou nabídku kroužků, musíme však přihlížet k nabídce ostatních organizací v Kolovratech. Tradičními kroužky jsou přípravky na víceletá gymnázia, angličtina, ve spolupráci s externisty pak Věda nás baví, keramika a kroužek Legorobotiky.
Požadavky na kolektiv třídy
Často se potýkáme s požadavky na zařazení dítěte do konkrétní třídy či ke konkrétní paní učitelce. Pokud si požadavek napíšete k žádosti, pokusíme se mu alespoň částečně vyhovět. Berte ale na vědomí skutečnost, že při sestavování tříd musíme zvažovat více aspektů a tvořit pokud možno vyrovnané kolektivy s vyrovnaným počtem dívek a chlapců. První třídy spolu úzce spolupracují, organizují společné akce, budou ve stejné budově. Dítě se ve škole učí novým sociálním dovednostem, navazuje nové vztahy…